Final Fantasy

Ohh jag satt och sökte på random saker som kom upp i huvudet på youtube, bland anat Final Fantasy. det är en väldigt känd spel serien det finns hela Final Fantasy 1 till 13 typ. Men det jag tänkte mera på att säga är att många ser det som ett helt vanligt spel, som man spelar under en fritid ja det e väl det som det är... Men för min del så är det så mycket mera än ett spel, om jag måste sätta ord i det så skulle jag säga att Final Fantasy serierna är de mest underbaraste sätt man kan sätta fram en berättelse på något som är så vackert och unikt, och även romantiskt i vissa delar.

För min del så har jag fastnat för Final Fantasy 8, för jag älskar verkligen berättelsen och hur personerna utvecklas i den speciellt Squall och Rinoa (dom två första personerna man ser i videon) för i början är Squall den personen som inte bryr sig så mycket om andra, man får den känslan att han är i sin egen värld och inte släpper in någon där. Rinoa däremot ser man direkt att hon drar sig till Squall redan från början när dom träffas första gången.

Tyvärr så har väldigt få ungdomar nuförtiden inte tillräckligt med tålamod att spela igenom ett sånt här spel för allting ska vara "instant action" och snygga grafiker och massa "coola" effekter m.m. Då blir det lätt att en fin spelserie som Final Fantasy lätt glöms bort för det är i princip en bok.

Här är i alla fall en video som i ihop klippt från Final Fantasy 8 och den här låten är med i själv spelet också i en jätte romantisk sken mellan Rinoa och Squall.

(typist att man kopierar fel link först... men nu e det rätt video ifall någon han kolla på den andra)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0