Viktigt för mig...

Själv har jag aldrig haft något som varit så viktigt för mig själv, jag har i princip inte ens brytt mig mycket om vad för kläder jag har på mig. Och allt det på grund av problem av ekonomi...

Ja just nu när det gäller min ekonomi så är allting typ år helvete känns det som...

Men jag har märkt att för min mamma så sätter hon mycket pengar på hemmet även ibland lite för mycket... Hon säger ibland till mig "jag vill ha ett hem där jag trivs". Men sen så är det inte lika viktigt för henne hur hennes kläder är, hon är nöjd med det lilla hon har och bryr sig inte om vad andra tycker om hennes kläder även om dom inte är någon bra kvalitet. Men i alla fall hon gillar att kunna skryta åt andra hur fint hem hon har vilket jag förstår henne. Det är viktigt för henne, det är det som hon är bra på att ha och det hon känner att hon måste ha för att känna sig nöjd och kanske glad antar jag.

Jag har fundera på hela grejen och på den senaste tiden har jag märkt att mina kläder, vad jag har på mig... min stil är det som är viktigt för mig för jag spenderar mycket pengar på kläder på senaste tiden. Om jag kan använda min stil så känner jag mig själv som "jag" som när jag går ut, träffar folk. Om jag måste ha någon annan typ av kläder som inte är riktigt i min stil så känns det fel bara.

Sen å andra sidan så bryr jag mig inte så mycket mera om hemmet ser ut så länge det finns någon typ av möbler ja det som man behöver för att klara sig. Jag tycker inte manbehöver köpa nya mattor 2-3 gånger om året eller nya gardiner hela tiden.

Så man kan säga att min mamma och jag har precis tvärtemot vad som är viktigt så jag kan säga nästa gång hon tar upp det där med hemmet (vilket vi ofta bråkar om) att lika viktigt som det är för henne att hemmet ser bra ut är hur viktigt min stil/kläder ser ut när jag syns bland folk.

Jag antar att vi alla har något som är viktigt... så länge man inte låter det som är viktigt för sig själv gå ut över andras ekonomi för det kanske inte är lika viktigt för dom vilket slutar då med bråk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0