En låt.

Jag vet att inte alla människor läser min blogg, men här är en låt som jag hitta som jag tänkte dedikerat till allihopa.

Det finns några saker som delar av den låten får mig att tänka på.
Finns mycket mera än det här men jag tar med de viktigaste tankarna jag har om låten.



För det första så påminner den mig att det finns alltid folk i världen som har det svårare än jag
hur svårt jag än har det med något.

So many nations with so many hungry people
So many homeless scrounging around for dirty needles
On the rise, teen suicide, when we will realize we've been desensitized by the lies of the world
We're oppressed and impressed by the greedy
Whose hands squeeze the life out of the needy
When will we learn that wars, threats, and regrets are the cause and effect of living in fear

Sen att man kan alltid hjälpa andra även om man inte känner personen. för att om den andra verkligen behöver hjälp
så den bästa känslan är när man vet att någon är tacksam för hjälpen.

I became a savior to some kids I'll never meet
Sent a check in the mail to buy them something to eat
What will you do to make a difference, to make a change?
What will you do to help someone along the way?

Man vet aldrig när man stöter på en ängel, de finns alltid människor som hjälper andra i nöd.
Även du kan träffa en, när du behöver det som mest även om den personen inte gör något stort åt dig.
Så i mina ögon så kan en ängel vara så lite som ett leende från en främmande människa när man mår dålig.

Just a touch, a smile as you turn the other cheek
Pray for your enemies, humble yourself, love's staring back at me
In the midst of the most painful faces
Angels show up in the strangest of places


Det är just det här varför jag tycker om musik för det finns altid något budskap i dem, jag lysnar nog mera på texten än själva musiken när det kommer till vissa låtar. för dom är bara så fina.



You don't need a reason to help
But you do need a reason for not helping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0